torstai 29. toukokuuta 2008

Joskus se dementia iskee jo varhain

Setting Orange, 4. Confusion, 3174.

Eilen tapahtui jotain hyvin mielenkiintoista. Niin mielenkiintoista, että illalla harmitti etten ollut kirjoittanut sitä tänne ja mietin pitkään miten sen kirjoittaisin. Tai no, saattoi se ehkä olla toissapäivänäkin, en ole ihan varma mutta julmetun jännä juttu silti.
Ja ongelmanahan tässä on nyt se, etten muista yhtään mikä tuo kyseinen juttu oli. Mutta tietäkäätten, minun elämässäni saattoi tapahtua jotain kiinnostavaa joko eilen tai toissapäivänä. :P

Nousi muuten sekä koulun mitättömän kirjaston että äidinkielenopettajan pisteet aika paljon tässä joku päivä sitten. Opettaja siis on melko omalaatuinen, eläkeikää lähestyvä viiksivallu, joka lähinnä luetuttaa meillä runoja (joskus jopa novelleja) kaiket tunnit, puhelee kummallisia ja käyttää aina samanlaista siniharmaata pukua ja Rauman lukko -huivia. No, minäpä tylsän tunnin ratoksi kysäisin, olisiko mitenkään mahdollista lukea vaikka joskus ensi vuonna äikäntunnilla H.P. Lovecraftia, kun kerran kauhugenreä sivuttiin ja muutenkin. No, ei vissiin lueta, mutta lastasi minulle kuitenkin aikamoisen kasan kauhuantologioita ja muita kirjoja joissa kuulemma saattaisi Lovecraftia olla. En olisi uskonut että missään Savonlinnan kirjastoa lähempänä olisi esimerkiksi kokoelma legendaarisessa Weird Tales -lehdessä julkaistuja novelleja, mutta kaikkea oppii. ^^ Plus lainasin myös yhden loistavan tietokirjan (Verikekkerit taisi olla nimeltään, omaperäistä kyllä), johon on koottu kauhuelementtejä valkovenäläisistä ihmissusista noitavainoihin ja ESPstä psykopaatteihin. Kauhu on hauska genre, taidan tylsyttää kynääni sitä vasten tässä lähiaikoina jos saan aikaiseksi. Ja ne valkovenäläiset ihmissudet on sympaattisia otuksia vaikkeivät niin kauheita ehkä olekaan.

Hmm. Ja minun pitää ehdottomasti nähdä Plan 9 from Outer Space joskus. :P (Siinä kirjassa oli listattu julmetusti kirjoja ja elokuvia kanssa.)

On ne nämä viimeiset koulupäivät leppoisia. Tänään istuttiin periaatteessa koko päivä pihalla jonkun pesisottelun varjolla, en kyllä kertaakaan vilkaissut kenttää enkä vieläkään tiedä, kuka voitti. Aurinko paistoi, hauskaa oli kaikilla ja minä luin moottorisahamurhaajista. No en ihan koko aikaa, kyllä me jossain vaiheessa oltiin voikukkahippejä ja Jenna yritti saada minua luopumaan hupparista etten olisi "ihan samanvärinen kun ton kirjan sivut, kato vaikka." (Protesti! En minä ihan niin kalpea ole. Tai siis, olin talvella paljon kalpeampi, tai ainakin vähän. Luulisin. En kyllä ole huomannut eroa, mutta eikö sen niin pitäisi olla?)

Ai niin, löysin vihdoin ne kuvat jotka minun piti vappuna pistää tänne siitä merirosvoasusta. :P Oli niitä enemmänkin, mutta missään ei näy kovin hyvin se asu ja näytän useimmissa vielä typerämmältä. No, hauskaa näkyy ainakin olevan, joten ei väliä. *Hymy* Pirates don't cry.



(Katsokaa nyt, enhän minä ole melkein yhtään kalpea.)

1 kommentti:

Cara kirjoitti...

Hei! Minä olen kyllä aika varma siitä, ettemme ole samassa koulussa. Mutta jos päiväohjelma täsmää, se on sitten hieman outoa. Umm.

Mekin siis istuttiin pihalla päivä ja ravattiin ässällä ostamassa jätskiä. Ja meilläkin oli pesistä pihalla ja istuttiin vaan katsomassa opet vastaan oppilaat peliä. (Oppilaat vei 9-3).

Ihanan söpö merirosvoasu! ;P

Ja BANG-pyssyt on tunnetusti aww.