maanantai 31. maaliskuuta 2008

Flamingoes!

Setting Orange, 17. Discord, 3174.



Haa, käytiin Savonlinnan Ammattikoulussa tutustumiskäynnillä. En nyt tiedä oliko se mitenkään erityisen valaiseva kokemus, mutta olisihan sitä voinut kauniin kevätpäivän huonomminkin käyttää. Esimerkiksi opettelemalla kaikkien puolaksi käännettyjen dinosaurusaiheisten kirjojen nimet, tai...

...

Eh, oikeastaan siinä ne vaihtoehdot oli.

No joo, ei se nyt niin hirveää ollut, lähinnä rampattiin rakennuksesta toiseen ja kuunneltiin opettajia selittämässä siitä, miten siltä ja siltä alalta työllistyy nopeammin kuin muilta ja muutenkin kaikilla on kivaa eikä ruotsiakaan tarvitse opiskella kuin ihan vähän. Jooh...
Artemian oppiaineet vaikuttivat kyllä ihan mielenkiintoisilta, voisi sitten lukion rinnalla sählätä metallitaidealalla tai vaatesuunnittelussa jotain. Periaatteessa. Jos jaksaisi.

Yhteen alaan piti tutustua käytännön kautta, olin valinnut nimenomaan tuon metallikorutaide-mikä-lie-nyt-olikaan-jutun. Mikä tarkoittaa, että prässäsin jonkinlaiseen messinkilaattaan flamingon, sahasin sen irti ja tein siitä kaulakorun. Enkä katkaissut lehtisahanteriäkään kuin kaksi, hah. Ala-asteella minulla ja kaverillani oli siinä lajissa jonkin sortin ennätys palapeliä tehdessä.
Nyt minulla on messinkinen flamingokaulakoru. Mitähittoa minun sillä pitäisi tehdä? -_- On se kyllä aika tyylikäs. Ehkä voisin perustaa kultin, joka palvoo pieniä messinkisiä flamingoja? C'mon, skientologit huijaa ihmisiltä rahaa paljon typerämmillä jutuilla! Voinkin sitten elättää itseni tuolla uskonnolla. Amis kannattaa! :P
Kaverit koulussa alkoi melkein suunnitella suomi-minä-suomi-sanakirjaa, koska edes he kuulemma eivät tajua mitä sanon. Kummallista. Ratkaisin ongelman ostamalla satunnaisen kirjan (Ken Follett'n Piraatti) ja alkamalla puhua repliikeillä, jotka löydän avaamalla siitä random sivun. Keskustelut menevätkin sitten suunnilleen tätä rataa:
- Hei, mitä meille tuli matikasta?
- Ettekös te ole lehtimies? Mitä jos päätoimittaja saa tietää että käytte tämmöisissä paikoissa?
- Hä?
- Kysykää serkultani. En minä ole teistä kiinnostunut, kaunis poika.
- Okkei...
- Mutta kaikissa minun housuissani on vetoketju edessä.
- Ai sä luet jotain kirjaa. Mikä se on?
- Olen nähnyt siitä elokuvan.
- Jaa. Mut mikä se kirja siis on?
- Taloustiedettä.
- Näyttää kyllä romaanilta.
- Minä uskon silti tehneeni oikein.
- Selvä.
- Rupea munkiksi.
- Kaksneljäseittemän, olin ilman muuta rupeamassa.
- Uskotko, että Dickstein on homoseksuaali?

...

Nimesin flamingoni Dicksteiniksi. :P


Pitäisi varmaan osallistua Risingshadow'n kuukauden tehtävään ja kirjoittaa rakkausruno otsikolla 'Kaipuuni pähkinäpensaaseen'. (Oli niitä vaihtoehtoja muitakin, mutta tuo on paras.)

Pähkinäpensaita kasvaa vain etelässä.

Niin, hyvä tekosyy laiskuudelle. No ei oikeastaan kovinkaan hyvä. Muttakuitenkin.

Ei kommentteja: