sunnuntai 4. tammikuuta 2009

Väsymys ja näppäimistö

Prickle-Prickle, Chaos 4, 3175

Minun ajantajuni on yleensäkin melko häilyväisellä tasolla, mutta ihan näin kappaleiksi räimin sen aika harvoin. Se ei kyllä ole millään lailla negatiivinen huomio, välillä pitää.
Uusivuosi oli kaunis, väsynyt, sekava, haikea ja upea, muun muassa. Niinpä myös postmiittidepressio on aika vahvasti olemassaolevainen tällä hetkellä. Huvittaisi puhua ihmisille, se voisi lievittää, mutta juuri nyt en oikein jaksa.

Kaipaan teitä hirveästi ja minua väsyttää monikin asia, osa höyheniä kasvoilla ja osa kiviä kurkussa. Unenpuute ja ikävä, kaikki tämä viime aikoina tapahtunut inhimillisten asioiden tunteminen johon en ole missään määrin tottunut, se kyyninen pessimisti joka en oikeasti ole minä vaikka urheasti väittääkin vastaista, niskasärky (heh unohtumus), se kuinka olen taas täällä, se kuinka olen taas täällä yksin ja ehkä yksinäinenkin, se kuinka huomenna koulussa ihmiset ovat samat ja kaikki on samaa paitsi minä.

Mitä minä haluaisin maailmalta, joka ei muutu ja jossa tiedän mitä huomenna tapahtuu?
Minä haluan toisen, taas ja aina. Minä haluan aloittaa alusta, hypätä tyhjän päälle vaikka joka päivä, nukkua välillä enemmän junassa kuin sängyssäni, rakastua, luottaa, kiintyä ja päästää irti kun siltä tuntuu.
Nuori ja levoton. Jos tulkitaan lähes kenen tahansa aiemman esimerkin avulla, niin kyllä minäkin jonain päivänä vielä kasvan aikuiseksi ja lakkaan loikkimasta heikoilla jäillä ja kiipeilemästä radiomastoihin, hankin 8:00-16:00 -työn, kohtalaisen palkan, omakotitalon ja perheen. Luulisi nyt että järkikin sen sanoo. Sitten voin asettua aloilleni mukavasti odottelemaan, että joku vaivautuu potkimaan minut vanhainkotiin. Saan varmaan ihan oman mielialalääkityksenkin.

Se on aika katkera päivä.
(Voi sentään, onpa minulla kovin negatiivinen asenne täydellisen elämän unelmaa kohtaan. Johtuu siitä että olen nuori ja typerä enkä tiedä kuinka auvoisaa kuvailtu elo on. Kyllä se siitä, olen vain tilapäinen mielenhäiriö.)
Vaihtoehtona tietenkin se, että olen boheemi taiteililja ja elämänsirkuksen diskordianistinen klovni aina kunniakkaaseen loppuun asti, esimerkiksi kolmikymppiseksi, kun vihdoin putoan sieltä radiomastosta ja taitan niskani. Miksi ei. Sitä ennen aion kuitenkin tehdä vielä aika paljon, ja ha, minähän en anna koskaan periksi. (Ollakseen kyllästymiseen asti toistettava nettimeemi tuo on mantrana kovin käyttökelpoinen. Vertaa nyt vaikka siikaan.)

P.S. Rakastan teitä. Ja koska en vielä ajatellut kasvaa edelläturpiinräimityssä merkityksessä aikuiseksi, liityn lapsen ja anarkistin lailla nauravien rintamaan, kuten muuan taiteililja asian ilmaisi. Hold the line. (Selvennysedit, viittaa eeppisyyskappaleeseen koska se on eeppisyys. :P)

9 kommenttia:

Morgan B. kirjoitti...

Äh, mksi aloittua 30 kun voi 40 jne. :P Miä en aloitu, vaikka monilla morganiuksen ikäisillä on knääpiö jne. jokaisella on tiensä ja minulla loputon jne :P Tosin minun kannattaa olla hiljaa 15 rommikolan ja Crowmoren jälkeen, jotka sain ha, jatkukoon!

Cara kirjoitti...

Tai minulla on vielä parempi ehdotus; entä jos se radiomastosta putoaminen tapahtuisi vasta siellä vanhainkodin hoito-osastolla? "Olet hyvän kätöksen vuoksi päässyt ulos veryttelemään vetreitä koipiasi, kun silmiisi osuu asia, joka palauttaa salamannopeasti aivoihisi nuoruuden ilot. Ha, huudahdat ja pingot mason luo. Katsot sitä, takerrut siihen, muistelet auvoisia hetkiä seitsemänkymmenen vuoden takaa. Nostat jalkaasi ja alat kiivetä ylös, ylös, ylös, etkä anna koskaan periksi."

(Ja lisää eeppisyyttä siitä, jos putoamiseen sattuisi liittymään naurua ja pari kertaa sanat: "minä lennän!"... :p )

Pärjäile. Mekit pidämme sinusta. n__n

Reikall kirjoitti...

1. Liek... wut? Asia selvä kuin joku kuudelta eli ei välttämättä liian.

2. Mutta minähän kuolisin jo pitkästymiseen siellä hoito-osastolla. Nykyinen minä siis, liikuntakyvyttömyysikäinen saattaa tietenkin olla vaikka minkälainen tylsimys, joka on tyytyväinen niin kauan kuin hoito-osastolla raikaa deathmetal, intternetit toimivat ja joku kiikuttaa riittävästi jogurttibanaanilastuja muistuttamaan larppariajoista.
Jää siis vielä nähtäväksi, kuinka kupsahdankaan, mikä on tietenkin ihan hyvä asia. ^^ Totesin kylläkin tässä äskettäin, että viimeinen lausahdukseni tulee olemaan hii-hoo. (Toisaalta taas joskus aiemmin sen piti olla "Månkristallkraft, förvandla mig!", joten tämänkin osalta jännitys tiivistyy.)

Lesandre kirjoitti...

"Tee se. Anna mennä. Kuka välittää hittoakaan kauhuskenaarioista, kun toinen vaihtoehto on kääntää kylkeä ja luopua toivosta."

Mistä lähtien sinä olet ruvennut toivomaan normaalia elämää? Loppujen lopuksi mitä hienoa olisi kulkea jo valmiiksi kuljettuja polkuja katsellen ikkunan läpi, kun joku tuolla jossain nauttii elämästää.

Täydellisen elämän unelmoiminen on taas niin itsestään kiinni. Se kun tuppaa olemaan kaikilla erilainen.

"Parempi räjäyttää pankki, kuin olla koko ikänsä systeemin vanki."
-Kapteeni Ä-ni, sivilisaatio.

Pärjäile. Ja muista, että joku välittää, aina.

-Resspa, Rare, Timo (mikä nyt kuulostaa kivalta ;D)

Reikall kirjoitti...

Haha, enhän toivo? Minähän nimenomaan sanoin, että se on katkera päivä kun alan ajatella noin. Minä seison edelleen vakaasti ja vannoutuneesti lainaamisesi sanojen takana (woah, joku muistaa ne! ^^)

Ja tietenkin pärjään. Minulla on sellainen tapa. Kiitoksia.

Jiri Toivio kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Jiri Toivio kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Lesandre kirjoitti...

Olen pahoillani. Pitäisi varmaan lukea teksti ensi kerralla parikin kertaa. No jaa turha tuosta välitää.

-Resspa

Anonyymi kirjoitti...

Täydellinen muotoilu kiitos